Iyengar Joga

Apie Iyengar metodiką: B.K.S. Iyengar joga (Ajengaro joga) vadinama vieno žymiausių ir įtakingiausių pasaulio jogų, indų jogos meistro Belur Krišnamačarja Sundararadžaja Iyengar vardu. B.K.S. Iyengar (1918.12.14 – 2014.08.20) pasaulyje garsėja savo giliomis žiniomis ir jogos pritaikymu terapijos tikslams. Ši praktinė jogos versija yra metodiška ir nuosekli. Ypatingas dėmesys skiriamas pozų atlikimo tikslumui, technikai, sekai  ir išlaikymui. Todėl ugdoma koncentracija, gilesnis kūno suvokimas ir gebėjimas jį valdyti. Praktikos metu yra griežtai laikomasi pozų atlikimo eiliškumo, kad žmogus po užsiėmimo jaustųsi prisipildęs naujos energijos, nurimęs savo emocijose ir nutilęs – prote. B.K.S. Iyengar metodikoje yra naudojama daug pagalbinių priemonių (diržai, kaladėlės, pledai, volai, kėdės ir kt.). Visą tai labia padeda kūnui saugiai be traumų ir sužalojimų   atlikti įvairias pozas, padeda apsaugoti problemines vietas ir atrasti, bei įdarbinti neveiklius raumenis. Šis jogos metodas padeda kūnui po truputį sustiprėti iš vidaus ir iš išorės, padeda giliau suprasti procesus vykstančius kūne. B.K.S. Iyengar joga tinka visokio amžiaus žmonėms. Ilgo ir gilaus darbo procese, analizuojant viso kūno ryšius ir sąveikas B.K.S Iyengar sudarė daug specialių jogos pozų programų, kurios tinka pagelbėti esant tam tikriem skausmams ir susirgimams : galvos, stuburo, sąnarių ir k t., esant širdies ligoms, turint aukštą ar žemą kraujo spaudimą ir daugybę kitų atvejų. B.K.S. Iyengar sake : “Joga, tai šviesa, kuri kartą įsižiebusi niekada neužgęsta”

Yra daug jogos rūšių, bet pasaulyje sakoma : Iyengar yoga is : Vinyasa, Power, Astanga, Restorative, Hot, Cool, Meditation, Mindfulness, Prenatal, Postnatal, Therapeutic, Bhakti, depending on what’s needed.

 

NORIME ATKREIPTI JŪSŲ DĖMESĮ, JEIGU JAU TURITE VIENĄ AR KITĄ SKAUSMO SINDROMĄ, PRIEŠ PRADEDANT LANKYTI BET KURIĄ GRUPINĘ PRAKTIKĄ (JOGA, PILATES, KALANETIKĄ IR KT.) ATSAKINGAI REKOMENDUOJAME PRIEŠ TAI KREIPTIS PAS GYD. TRAUMATOLOGĄ, REABILITOLOGĄ AR KINEZITERAPEUTĄ INDIVIDUALIAI KONSULTACIJAI.

 

Gvidomeda Mažulienė apie save:

Esu RIMYI (Ramamani Iyengar Memorial Yoga Institute) sertifikuota Iyengar jogos mokytoja – Intermediate Junior I .

Domėtis ir praktikuoti jogą pradėjau nuo  2002 metų. Teko mokytis pas daugelį puikių mokytojų iš Indijoje RIMYI, JAV, Europos, Rusijos, Naujosios Zelandijos.
Ilgo mokymosi procese žavėjo savęs atradimo, supratimo ir įtvirtinimo kelias. Galimybė per kūną nuraminti protą, o kvėpavimo dėka, subalansuoti emocijas. Visa tai mums padeda kasdien ugdyti kantrybę, siekti didesnio sąmoningumo, suvokti disciplinos būtinybę, užtikrinti stabilumą savo aplinkoje.

Esu užbaigusi VGTU ir turiu inžinerijos magistro diplomą. Todėl Iyengaro joga, kurioje labai daug dėmesio skiriama linijai, simetrijai, tolygiems svorio apkrovimams, yra artima savo principu ir lengvai suprantama. Auginu tris vaikus, kuriems nuo mažumės dariau vaikų jogos pratimus. Nėštumo laikotarpiu ir po gimdymo labai padėjo B.K.S. Iyengar specialiai paruošta programa.  Iyengar jogoje yra ilgas mokymosi etapas su griežtais reikalavimais ir giliomis žiniomis. Šiandien neįsivaizduoju savęs be šios jogos, kuri tapo dideliu ramsčiu mano fiziniam kūnui, stiprybės šaltiniu gyvenimo iššūkiuose, ramybės pamatu – mano protui. Keletas iš daugelių jo įsimintinų frazių padeda eiti šiuo jogos keliu :

Menas mokyti yra tolerancija. Menas mokytis yra kuklumas.

Kai praktikuoju jogą esu filosofas, kai mokau, esu mokslininkas, kai rodau – artistas.

Jogos mokslas turi pradžią, bet neturi pabaigos.